fes-logomacro

ניירות עמדה סנאט:‬ 2007
אירופה משנה את יחסה לסוריה
Senat# 333 - 26/12/2007

תמצית


סוריה, עד לפני שבועות אחדים אימת המערב; חברה ב"ציר הרשע"; מפתחת בסתר נשק גרעיני; מעבירה נשק ותחמושת לחיזבאללה ומארחת בבירתה את ראשי החמאס, מוזמנת לפתע לוועידת אנאפוליס, ואף מגיעה לוועידה. הגעתה של סוריה לאנאפוליס משמשת עתה תמריץ לאחדות ממדינות המערב, שחיכו זמן רב להזדמנות כזו, כדי לעבות את קשריהן עם דמשק ולנסות לסייע בנוסף בחידוש הדיאלוג הישראלי- סורי.

argaiv1052

קרא עוד...
Download this file (333.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
מצב המשק הישראלי: הערכה נוכחית ותחזית
Senat# 331 - 13/12/2007

תמצית


לפי נתונים מהרבעונים השני והשלישי של 2007 ממשיכה ההתרחבות בפעילות המשק הישראלי, מגמת הצמיחה נמשכת כבר שלוש שנים ברציפות ונראה שהמשק נמצא בשלב מתקדם של מחזור הצמיחה. לפי אומדנים מוקדמים נראה כי הצמיחה בשנת 2007 תסתכם ב 5.4% בדומה לשנים האחרונות.

קרא עוד...
Download this file (331.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
משרד להגנת הסביבה: תקציב הולך ונעלם
Senat# 330 - 12/5/2007

תמצית


מאז הקמתו של המשרד להגנת הסביבה לפני כ-17 שנה, עמד המשרד כחומת המגן של איכות הסביבה ובריאות הציבור בישראל. בהיעדרם של מנגנוני ניטור ואכיפה אפקטיביים על תעשיות מזהמות במשרדים האחרים, המשרד להגנת הסביבה הוא הגורם היחידי כמעט הפועל לעקוב, לחקור ולצמצם את הזיהום הסביבתי בישראל. ברם, ההתדרדרות המהירה במצב הסביבה בישראל, ובמקביל הקיצוץ הדרמטי בתקציבי הפעילות של המשרד להגנת הסביבה, מציבים סימן שאלה גדול על יכולתו של המשרד לעמוד במשימות הניצבות לפניו ולספק הגנה אמיתית מפני מפגעי הסביבה.

קרא עוד...
Download this file (330.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
ירושלים- בין חומה להסדר או בין ה"אגן ההיסטורי" ל"שכונות הקצה"
Senat# 329 - 19/11/2007

תמצית


ירושלים לאחר 40 שנות "איחוד" עדיין מתפקדת כשתי בירות: האחת לישראל והשנייה לפלסטינים בגדה המערבית. ממשלת ישראל נאלצה להקים מכשול בירושלים בשל המחיר הכבד ששילמו תושביה בפיגועי הטרור בעיר. אך היא בחרה להציבו על הגבול המוניציפאלי למרות שחוסר הרלוונטיות של השיקולים להקמתו ופגיעתו באינטרסים של ישראל כבר היו ידועים.

קרא עוד...
Download this file (329.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
לקראת ועידת השלום באנאפוליס
Senat# 328 - 11/11/2007

תמצית


כפי שהדברים נראים עתה, ועידת השלום באנאפוליס תתקיים בעוד מספר שבועות. אין עדיין לו"ז מדויק, אין עדיין אג''נדה, אין עדיין רשימת מוזמנים, אך מה שיש הוא רצון אמיתי ותחושת דחיפות, הן מצד השחקנים העיקריים אולמרט ועבאס, והן מצד השושבינה רייס המקבלת גיבוי מוחלט מהנשיא בוש. בין שני המנהיגים יש הבנה אמיתית. הם, כמו מזכירת המדינה, מבינים שהמסמך חייב להתייחס לנושאי הליבה: גבולות, ירושלים, פליטים, ביטחון, והתנחלויות. הפלסטינים שואפים למסמך מפורט ככל היותר ואילו הישראלים מעדיפים מסמך כללי ככל האפשר.

קרא עוד...
Download this file (328.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
בעיות במנגנון עדכון המקורות למימון חוק ביטוח בריאות ממלכתי
Senat# 327 - 30/10/2007

תמצית


מנגנוני העדכון הנוכחיים של מקורות חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כוללים פיצוי חלקי בלבד בגין שינויים דמוגרפים ושיפורים טכנולוגים. עדכון מקורות החוק בגין מרכיבים אלו, ניתן כיום כחלק מההתדיינות השנתית על תקציב המדינה. גם מרכיב העדכון השנתי בגין שינויי מחירים הכלול בחוק , הוא חלקי ואינו נותן ביטוי מלא לעליית המחירים של תשומות מערכת הבריאות. כתוצאה מליקויים אלו, נשחקו מקורות החוק במהלך השנים בחמישה מיליארד ₪ (20% מ"עלות הסל"). הגיע העת לאחר למעלה מעשור ממועד חקיקתו של החוק , להסדיר בחקיקה את מנגנון עדכון מקורות המימון לאספקתו של סל שירותי הבריאות שבאחריות קופות החולים.

קרא עוד...
Download this file (327.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
אמידת העוני לפי גישת ההסכמה החברתית
Senat# 326 - 23/10/2007

תמצית


העוני הוא תופעה חברתית רבת פנים. בהתאם לכך כדי לנסות ולבחון מהו העוני, מיהם העניים וכיצד ניתן להקל על מצוקת העוני לא מספיקה אמידה חד ממדית. הגישות המקובלות לאמידת העוני ברמה החברתית, המכונות "אובייקטיביות", בוחרות קו עוני לפי קריטריונים נורמטיביים כלשהם ובוחנות מהו מספר משקי הבית והנפשות שאינם מגיעים לסף שנבחר. בהתאם לזאת האוכלוסייה שאינה מגיעה לסף העוני מוגדרת כענייה. ישנה גישה המכונה הגישה "הסובייקטיבית" והיא מציעה לבחון בקרב העניים עצמם מהן מצוקותיהם וכיצד הם היו סבורים שניתן לפתור אותן.

קרא עוד...
Download this file (326.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
רפורמה במשק החשמל הישראלי: מה ניתן ללמוד מהניסיון העולמי?
Senat# 325 - 17/10/2007

תמצית


משק החשמל בישראל סובל מעיוותים ותחלואים רבים. מבנה המשק מאופיין על ידי אינטגרציה אנכית מלאה של ארבעת מקטעי הפעילות העיקריים (ייצור החשמל, הולכתו, חלוקתו לצרכנים, ומקטע השיווק), אולם מונופול החשמל, חברת החשמל לישראל, מתקשה לספק לצרכנים את רמת רזרבות החשמל הנדרשת.

קרא עוד...
Download this file (325.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
האם קיימת מדיניות חברתית בהצעת תקציב המדינה לשנת 2008
Senat# 324 - 10/9/2007

תמצית


בישיבת הממשלה בנושא התקציב ב-12 באוגוסט 2007, פתח ראש הממשלה אולמרט את דבריו בטענה כי את פירות הצמיחה של השנים האחרונות מפנה התקציב בעיקר לנושאי רווחה, חינוך וביטחון. הוא המשיך וטען כי בהתאם כולל תקציב 2008 תוספת של 8.3 מיליארד שקל לנושא החינוך ולצמצום הפערים ברווחה. דבריו אלה עומדים בסתירה לנתונים שהוצגו במצגת באתר משרד האוצר ובהן מגיעה התוספת לתחום החינוך והרווחה בתקציב של 2008 לכדי 4.2 מיליארד שקלים בלבד. כפי שנראה בהמשך דברים אלה עומדים בסתירה חריפה עוד יותר להצעת התקציב עצמה.

קרא עוד...
Download this file (324.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
תכנית ויסקונסין ושינויה
Senat# 323 - 26/7/2007

תמצית


בעקבות שינויים בשוק העבודה הישראלי, הוחלט על הפעלת תכנית ויסקונסין במתכונתה הקודמת (תכנית "מהל"ב") באוגוסט 2005. בשנתיים שבה הופעלה, צמצמה התכנית את מספר מקבלי הקצבאות באזורים המיועדים, ואף תרמה לצמצום האבטלה, אך בצורה לא יעילה ותוך פגיעה באוכלוסיות היעד.

קרא עוד...
Download this file (323.pdf)הורדת קובץ
הדפסהדוא

 
<< התחלה < הקודם 1 2 3 הבא > סיום >>

דף 1 מ 3